Saturday 24 December 2011

HATIKU MILIKMU...


Firman Allah SWT:
“Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar.” (‘Ali Imran:142).

Hatiku milik-Mu ya Rabb....
Meskipun telah jauh ku meninggalkan-Mu...
namun akhirnya aku kembali jua pada-Mu..
kembalinya aku pada-Mu bukanlah qudratku..
namun itu adalah kehendak-Mu...

Hatiku milik-Mu ya Rabb...
Kau mengujiku tanpa aku sedari...
Lantaran kotornya hati daripada sirna hidayah-Mu Tuhan...
Hati ini tidak merasa kan ujian-Mu...
Maka tersungkurlah aku dalam lembah yang hina...
yang tidak bertepi dosa dan debu maksiat...


Ya Rabb...
Benarkah Engkau telah melepaskan tanganku daripada pegangan-Mu??
Hati ini hiba bila memikirkan Engkau tidak menyayangi diri ini lagi...
Betapa jauhnya aku daripada-Mu Tuhan...


Ya Rabb...
Dengari bisikan hatiku...
Aku memerlukan-Mu...
sehina apa pun diriku terimalah walau secebis cuma rasa cintaku pada-Mu...

Ya Rabb...
Menyedari aku bukanlah sesiapa pada pandangan-Mu..
Lantas ku nekadkan hati memulakan langkah yang baru...
Agar jatuh pandangan-Mu kepadaku insan hina-dina ini...


Ya Rabb...
Akulah hamba-Mu yang selalu berbuat dosa...
Akulah hamba-Mu yang selalu mungkir janji pada-Mu...
dan akulah jua insan hina yang memohon ampunanmu 
di kala dinihari menjelma...
Ampuni dosaku...
Sejahterakan hatiku yang Rabb...
agar Firdausi yang ku pinta saban hari  menjadi nyata...

Ya Rabb...
Firdausi Mu ku damba...
Ampuni tiap khilafku Tuhan...
Bukanlah dengan amalku ku pinta syuga-Mu...
namun...dengan Rahmat-Mu ya Ilahi...
Dengan Rahmat-Mu...
Golongkan daku dalam kalangan mereka yang soleh....

Amien ya rabbal alamin...


_nukilan fazlinaismail91_




 

No comments:

Post a Comment