Wednesday 10 October 2012

andai itu destinasinya...izinkan ku berlari...

ku ratapi segalanya...
ku menagis atas ujianNya...
ku mencari di mana sahabat untukku bersandar..
ku mencari ketenangan dengan kalamNya...
ku mencari kedamaian dalam tangisan munajat kepada-Nya...
ku mencari dan terus mencari....
apa yang ku cari sahabat??
ku mencari sekeping hati yang salim...
ku mencari hati yang didamaikan dengan kasih Ilahi...
dalam mencari dan mencari datang pula pinangan...
pinangan apa lagi sahabat?
pinangan ujian buatku...sekali lagi?
pinangan yang xboleh ku tolak..
tapi harus ku mohon agar Tuhan yang mendatangkan ujian itu menenangkan hatiku..
agar dia mendamaikan segalanya...

Allah....
aku kesedihan...

Allah...
andai dengan inilah cara-MU mentarbiah diriku...maka izinkan jua aku merayu-rayu kepada-MU..

Allah...
aku kelelahan dalam meniti ujian ini...

Allah...
izinkan aku bangkit kembali...

Allah...
izinkan aku terus-terusan meniti dan berdiri teguh di atas sebuah tangisan taubat...

Allah....
izinkan ku berlari andai di penghujungnya bahagia milikku....
Tuhan..ku pasti..di penghujungnya adalah pengakhiran terbaik buatku...

No comments:

Post a Comment