Monday 30 April 2012

Dunia hahikatnya adalah gelanggang mujahadah 2

Aku tersenyum mengenang semua itu...ya benar menjadi seorang ketua yang mengetuai 600 kepala bukan senang...menghadapi keletah dan perangai manusia yang sukar ditafsir memerlukan stamina yang cukup kuat..mental harus siap siaga..jasmani harus sentiasa cergas...rohani perlu sentiasa ditingkatkan walaupun hanya menanti rebah...kerana ku imani firman-Mu Tuhan..ku ayunkan jua kaki meredahi dunia ini...kerana ku sedar dunia hakikatnya adalah gelanggang mujahadah!!

Subhanallah...

Hari ini jari ini ingin meniti lagi atas papan keyboard ni...melakar sesuatu di atas kanvas maya....semuanya untuk renungan bersama...

Aku belajar di atas kegagalan itu...hanya lulus 3 subjek...di mana aku silap?tidak studykah?terlalu sibuk dengan tugaskah??emm....orang lain pun sibuk jugak...kenapa aku ni???
Hati diterokai....malam itu aku bersendirian...sedih.. :'(

Mungkin ramai yang membenci aku sebab aku dicop seorang ketua yang sangat tegas...nak senyum pun payah...apatah lagi nak bergurau..(kik99...bila dengar semua ni..aku tersenyum sendiri..xpe la..biarkan apa yang orang kata..hakikatnya tidak begitu...xkenal maka xcinta..bila dah kenal baru tahu dalam hati ni ada taman...:p)

Satu hari...berpuluh-puluh surat layang sampai kat bilik exco...n yang paling famous mestilah aku, my assistance..n ketua exco disiplin...perghhhhh....best amat baca surat cinta dr peminat ni...(pernah rasa x??)

Tapi semua tu tak mengesankan aku...tanggungjawab wajib ditunaikan...tp sekarang tanggungjawab tu da xrasa macam beban..tp rasa satu kewajipan untuk sedarkan budak2 ni...tambah2 yang macam nak tunjuk hebat sangat...tapi kan...tipu la cakap xterkesan langsung ngan surat2 tu...sbb ada satu surat yang sampai kat tangan aku..personally...surat terbaik....sbb lepas baca aku terus buang lam tong sampah...n surat tu agak kurang asam dan garam..bila family aku skali diorang babitkan..kenal je tuan punya surat tu...ketua pendekar...huhuhuuhhuuuu...

tp last2...
masuk meeting......aku lak kena marah sbb surat tu aku buang camtu je...huhuu...kata ust Rosli diorang harus kene tindakan disiplin...tp bagi aku..bila da melibatkan urusan family skali...tindakan sekolah xdiperlukan...(face to face..nice way...hehee..)

Finally..aku dapat tahu geng2 diorang ni kurang kasih sayang..nak dapat perhatian...masya-Allah...sangat tidak kena dengan cara diorang...tp ada satu part yang lucu..masa da nak exam...semua minta maaf...siap pakai mic lagi...huhuuu(famous jap...ngeeee)
"Assalamualaikum..kami kat sini nak minta maaf ngan exco2 asrama...barisan Badan Dakwah & Tarbiah(BADATI) dan terutama sekali ngan abg mujahid..."
errrghhh...nama sapa tu???huhuuu...aku hanya tersenyum...sbb diorang dah lama aku maafkan..siap ngan denda lagi...(gurau je..)

Alhamdulillah...selepas aku kenal apa itu erti tanggungjawab yang sebenar bukan paksa rela lagi...3 kali berturut2 aku mendapat anugerah pelajar cemerlang...dan semua itu untuk abah n my family...sekali lagi abah tersenyum melihat aku memberi kad jemputan ke majlis penganugerahan pelajar cemerlang STPM 2009/2010 peringkat negeri kelantan...

Hanya sujud dan lafaz hamdalah mampu ku ucapkan...dalam pada itu aku juga memohon ampunan daripada-Nya..kerana pernah ragu terhadap jawapan istikaharah...

-TAMAT-

No comments:

Post a Comment