Wednesday 15 February 2012

BETAPA AKU MERINDUIMU...

Rindu...
tersangat rindu...

Allah ya Rabb...
fahamilah hati ini...
hati ini sedang bermujahadah..
hati ini sedang berperang dengan kemahuan diri..
hati ini sedang dihempas badai ombak kerinduan..
namun sekali melangkah tak mungkin ku berpaling
melainkan dengan kemahuan-Mu..
semuanya kerana ingin KEREDHAAN-MU..

Mana mungkin rindu ini  kusamakan kerinduan pada-Mu Tuhan...
Mana mungkin kusanggup berjauhan sekali lagi dengan Cinta-Mu..
Biarlah hati besar ini terdera barang seketika...
moga hatiku yang kecil bisa merawatnya kembali..
merawatnya dengan sujud di dinihari..
merawatnya dengan zikrullah dan ayat-ayat cinta-Mu..
meskipun berseorangan menangis mengenang karat-karat dosa di sudut hati..
kupuas dengan begitu..meskipun sakit2 badan lantaran hanya sejadah gantian tilam..
kupuas begitu...
biarkan  hati ini dirawat dengan pengislahan yang sebenarnya...
biarkan air mata yang menitis saban waktu menyucikan kelodak dosa di pelupuk jiwa...
biarkan...asal redha-Nya kugenggam kembali...

Ya Rabb...
andai aku tidak lagi Kau pandang dengan RAHMAT-MU..
ke mana lagi harus ku ayunkan langkah ini??
ya Rabb...
meskipun aku bukan dalam kalangan mereka yang soleh solehah
yang bakal menghuni syurga-Mu..izinkan aku turut meminta syurga-Mu...
izinkan aku turut mendapat rahmat-Mu...
meskipun aku hanya berada di pinggiran pandangan-Mu Tuhan...
ya Rabb...
Engkau Maha Mengetahui betapa rapuhnya janjiku...
betapa sering ku memungkiri taubatku..
betapa tidak bersyukurnya aku...
jika tidak kerana Engkau menyuruh tidak berputus asa...
sudah pasti aku terkulai layu memikirkan betapa rimbunnya dosaku...
Pesan Kekasih-Mu ku jadikan penawar...
"Orang yang bertaubat akan dosanya seolah-olah tidak berdosa"
 Moga masih ada ruang untukku di sisi-Mu Tuhan...
amin amin amin ya Rabbal 'alamin...

No comments:

Post a Comment